Тенденції ринку li-ion акумуляторів 21700 і 18650 в 2021 році
У зв'язку з пандемією COVID19 виробники літій-іонних акумуляторів у І-ІІІ кварталах 2020р. виготовили меншу кількість елементів, що пов'язано з частковим закриттям виробництв. У цей самий час багато людей перебували вдома, що спровокувало зростання попиту на акумуляторні батареї, електровелосипеди та інші електромобільні прилади - в основі батарей яких використовуються акб 18650 і 21700. Ці тенденції призвели до дефіциту акумуляторів на ринку з четвертого кварталу 2020 року і породжують серйозний діфіцит акб, який може продовжитися до 2023 року, поки виробничі потужності не виростуть, а ринковий попит не знизиться.
Panasonic - протягом останніх років майже всю свою продукцію відвантажує Tesla і не приймає заявки від нових клієнтів. LG - проінформувала більшість своїх клієнтів про неможливість здійснити поставки акумуляторів за контрактами в 2021 році. Також нестача елементів торкнулася і продукції, виробляємої під брендом LG. Інший великий корейський виробник Samsung - не приймає нові замовлення на акумулятори і обмежив відвантаження для своїх клієнтів у зв'язку зі скороченням виробництва, майже всі акумулятори йдуть корпорації TTT. Найближчим часом планується спорудження додаткових виробничих потужностей, але не раніше 2023 року. Murata - частково адаптувала виробництво під великих автомобільних виробників і елементи ESS. Попит на їх акумулятори буде продовжувати рости в 2021-2022 роках.
Як ми бачимо, проблеми з виробництвом і розподілом акумуляторів у провідних виробників призвели до зростання вартості на 50 і більше відсотків. У поточній ситуації альтернативою відомим брендам є китайські виробники: Moli Energy з Тайваню, Lishen, BYD, EVE, Cham, BAK, але і у них виникли проблеми зі зростаючим попитом на акумулятори. Інші китайські компанії приймають замовлення на виробництво 18650 і 21700, але їх якість нижче, а перевірити продуктивність неможливо через заборони на поїздки в зв'язку з COVID19.
Китайські компанії докладають всі зусилля для збільшення виробничих потужностей у відповідь на ринкові тенденції, і у них є можливості зробити це у відносно короткі терміни в порівнянні з всесвітньо відомими брендами Panasonic, LG, Samsung, Murata.